/ در دسته‌بندی نشده / توسط
آخرین زمان ویرایش:

نحوه انتخاب کلمات کلیدی

انتخاب کلمات کلیدی برای سئو سایت موضوعی بسیار مهم است و اکثر وبمسترها دقیقا نمیدانند که برچه اساس و مبنایی کلمات کلیدی را برای مطالب و موضوعات سایت خود انتخاب کنند که گاهی اوقات در انتخاب ان دچار اشتباه می شوند وگاهی همین اشتباه تلاش های انها رادر زمینه در بهینه سازی سایت برای سئو بی اثرمی کند. در مطلب امروز قصد داریم که نحوه انتخاب کلمات کلیدی مناسب را برای سئو  مطالب و متن های سایت اموزش دهیم.

آموزش نحوه انتخاب کلمات کلیدی برای سئو سایت

اگر کمی در مورد سئو در اینترنت جستجو کرده باشید متوجه می شوید که الگوریتم های گوگل برای بررسی مطالب سایت ها و رتبه دهی به انها روز به روز هوشمندتر می شوند.نحوه رتبه دهی براساس کلمات کلیدی به سمت مفهومی تر شدن پیش رفته و متناسب با این به روز رسانی نحوه انتخاب کلمات کلیدی برای سئوی سایت و بالابردن رتبه ان در نتایج جستجوباید مفهومی تر باشد.زیرا کاربران اینترنت برای یافتن نتایج موضوع مورد نظر خود یک کلمه خاص را جستجو نمی کنند بلکه ترکیبی از چند کلمه یا بیشتر اوقات یک عبارت یا جمله کامل را  جستجو می کنند.

الگوریتم گوگل و تاثیر آن در انتخاب کلمات کلیدی

برهمین مبنا نیز الگوریتم های گوگل جستجوی خود را براساس مفهوم و ترکیب این عبارات قرار داده و برای مثال یک صفحه ازسایت را از نظر مطابقت وهماهنگی مطالب از نظر مفهوم صفحه و همینطورکلمات پرتکرار و کلمات مترادف با ان در ادرس صفحه , عنوان صفحه, کلمات داخل متن ان, تگ ها ,کلمات کلیدی ,خاصیت های  تایتل و Alt و دیسکریپشن بررسی می کنند و کلماتی را به عنوان کلمات کلیدی انتخاب می کنند که در تمامی قسمت هایی از صفحه که عنوان شد بیشترین تکرار را  داشته باشند و به عنوان موضوع اصلی مطلب تشخیص داده شوند.

هنگامی که کاربر یک عبارت یا کلمه را جستجو می کند موتور جستجوی گوگل درمیان  سایت هایی که توسط ربات های خود ایندکس کرده جستجو می کندو در نتایج جستجوی خود سایت هایی را در رتبه بالاتری قرار می دهد که بیشترین مطابقت را هم در عنوان و مطالب و ادرس  صفحه و کلمات کلیدی  باعبارتی که کاربر جستجوکرده داشته باشد .

به عکس زیر دقت کنید:

کلمات کلیدی برای سئو

در این عکس برای هرسایتی که در نتایج جستجوی کلمه “نرم افزار” توسط موتور جستجوی گوگل امده است, زیر کلمه نرم افزار” و مترادف انگلیسی ان “soft” با سه رنگ قرمز و ابی و سبز خط کشیده شده تا تعداد تکرارها و محل استفاده کلمه کلیدی در ان سایت مشخص شود.در نتیجه ی جستجوی کلمه نرم افزار ادرس سایتی در رتبه بالاتری قرار گرفته که کلمه نرم افزار و مترادف انگلیسی ان در ادرس صفحه , عنوان ان و متن صفحه و توضیحات متای ان تکرار شده است. این موضوع نحوه عمل الگوریتم های موتور جستجوی گوگل را به خوبی مشخص می کند.

شما باید کلمه ای رابه عنوان کلمه کلیدی انتخاب کنید که بیشتر محتوای متنی که درسایت خود قرار می دهید در مورد ان باشد و بیشترین تکرار را در قسمت های مختلف صفحه مثل ادرس و عنوان و …داشته باشد انتخاب کنید.استفاده از کلمات مترادف فارسی و همچنین انگلیسی هم کار مناسبی است و به بهبود رتبه سئو کمک می کند.سعی کنید علاوه برانتخاب تک کلمه به عنوان کلمه کلیدی و عبارات دو یا سه کلمه ای که هم مفهوم باشند نیز استفاده کنید .این کار شانس شمارا در نتایج جستجوبالاتر می برد .

نوشته های مشابه

چند نکته ضروری برای جستجو در گوگل

حتما برای شما پیش آمده است که بخواهید مطلبی را در اینترنت جستجو کنید. اغلب افراد از موتور جستجوی گوگل…

چگونه فایل robots.txt را برای سئو بهینه سازی کنیم؟

احتمالا با فایل robots.txt آشنا هستید و می خواهید که آن را برای موتورهای جستجوگر بهینه سازی کنید تا وضعیت سئو…

نظری بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *